Shop Mobile More Submit  Join Login
×
  • Listening to: Tame Impala
  • Drinking: Tea
I enjoy every second of my life, as life is too short to be unhappy. People live their lives too fast and superficially, and therefore they regret it.
  Books are a powerful source of information and inspiration, that's why I used to read them. Once I read "Vagabonding" written by Rolf Potts, who's a National Geographic reporter, where he suggested a different way of travelling for a long time without any plans, also without arranging a large amount of money. He really motivated me since I love travelling and that solves my economic problems. Again, another book changed my mentality due to its way of approaching to the world. First, Mr and Mrs Hicks talk about the law of attraction and how it works in our everyday life, where having a positive mood attracts only positive vibrations to you from the universe. In spite of being angry or annoyed about something, I tried to keep an easy going approach to everything in my life, and that was rewarding.
Indeed, having this positive mood changes the way I look at things. As a result, I never feel demotivated and if something awful happens to me I'm able to overcome it without any problems.
  I love snowboarding even though I sometimes get hurt but that's the price one pays for being successful.
  Furthermore, my parents and my best friends always motivate me in choices trying to be helpful in my needs.
  Finally, various successful people make me want to improve my life and follow my instinct since I heard their speeches or read articles about them.
  In conclusion, I'm utterly convinced that my dreams will come true because I believe in myself and I know what I want. I only have to find the way to get there. Life presents us several difficulties, yet we are full of motivation to overcome them.

Annetts
  • Listening to: Nothing
Life is too short,
grudges are a waste of a perfect happiness,
laugh when you can,
apologize when you should,
and let go of what you can't change.

Love deeply,
and forgive quickly,
take chances,
give everything,
and have no regrets.

Life is too short to be unhappy.
You have to take the good with the bad,
smile when you're sad,
love what you have got,
and always remember what you had.

Always forgive,
never forget,
learn from your mistakes,
but never regret.

People change,
and things go wrong,
but always remember,
life goes on.


Chiunque abbia scritto questa cosa è un genio.
Ti fa proprio riflettere su ciò che hai fatto nella vita, cosa stai facendo e cosa vorrai fare.
Quanti di noi ascoltano storie di persone che hanno lasciato tutto per inseguire i propri sogni, perchè erano ambiziosi di fare qualcosa e non gli importava di quanta fatica gli avrebbe impiegato, perchè la forza di volontà era l'unica cosa che contava. E li pensiamo: "Certo che non ho proprio fatto nulla nella vita, sempre monotona e piena di routine".
Certe volte di fermi a riflettere.. Ma perchè devo vivere in questo modo? Ma io non sto bene con me stesso, io voglio una svolta nella mia vita, questa routine mi ha scocciato. E alla fine non fai nulla, e arriva il giorno in cui ti accorgi che non è veramente cambiato nulla. E' vero che la vita è una lotta continua, bisogna faticare per avere dei risultati e le cose non piovono dal cielo. Non possiamo sempre vivere nella fantasia dove vediamo un mondo rosa e fiori.
Però io credo che i sogni nel cassetto non sono una cosa irraggiungibile. Molti pensano ciò, perchè la strada per arrivarci può essere veramente faticosa e sembra irragiungibile. Ma in realtà non è così, impossibile is nothing... Se si vuole una cosa veramente, con tanto sforzo e soprattutto FORZA DI VOLONTA' la si può raggiungere! Non bisogna mai porsi dei limiti.
E' vero che la realtà non è un film, e non è tutto così facile. Ognuno ha situazioni familiari ed economiche diverse, da questo punto di vista purtroppo non siamo tutti uguali. Se ci guardiamo intorno vediamo gente che ha veramente tutto, e in ogni caso non è felice, non riesce a rendersi conto della fortuna che ha di vivere in un certo modo. Tutti pensiamo sempre a "chi sta meglio di noi", ma non vi siete mai guardati intorno e pensato a chi sta peggio di voi? Nel mondo ci sono famiglie povere, genitori che lavorano dalla mattina alla sera per sfamare la propria famiglia, ma ringraziano dio che riescono anche solo a continuare a vivere. E quanta gente esiste al mondo che invece ha tutto e continua a lamentarsi? Guardando sempre più in alto e ancora più in alto possibile. E non rendendosi conto di quanto è "fortunato", e come dicono.. "se i soldi non portano la felciità, figuriamoci la povertà".
La maggioranza degli esseri umani hanno una visione pessimistica della vita. Mi spiegate il perchè? Sarà perchè non ci basta mai quello che abbiamo, e più abbiamo e più vogliamo! Ma non si può continuare a vivere da viziati. Quando sarà il momento di accontentarsi di ciò che si ha? Di avere una visione più ottimistica della vita?
Spesso e volentieri le cose ti passano davanti al naso, e tu neanche te ne accorgi. Ci rendiamo conto di quanta fortuna abbiamo o avevamo, solo quando la perdiamo. Questo è perchè la gente non è capace ad apprezzare ciò che ha. Viviamo come se avessimo una benda sugli occhi, non vediamo "veramente" ciò che ci capita. Quante volte vi è capitato che facevate una cosa bene e nessuno vi faceva un complimento, e quando la facevate sbagliata tutti che vi venivano contro? Non capisco perchè la gente riesce a vedere solo le cose brutte della vita, e quelle belle le tratta come qualcosa di normale e non entusiasmante. Come quando scopri di tenere veramente ad una persona solo quando la perdi, e quando la avevi neanche ti accorgevi di che "tesoro" avevi accanto a te.
Bisogna imparare ad apprezzare ogni minima cosa della vita, per poter raggiungere la felicità. Se guardiamo sempre al peggio e alle cose brutte, non la troveremo mai! Sono le piccole cose, quelle che ci fanno sorridere, andare avanti e vivere di speranza.

Anche leggendo questa poesia, o questo detto.. come volete chiamarlo, a me fa riflettere su quanto è veramente corta la vita, sul fatto che non bisogna sprecarla, vivere ogni istante fino in fondo, fare ciò che non hai fatto. Come se ogni giorne fosse l'ultimo. Perchè quando poi arriveremo a 80 anni (se ci arriveremo) quello che diremo sarà: Sono passati 80 anni e neanche me ne sono accorto.
  • Listening to: Funkdoobiest - The Funkiest
  • Drinking: Monster Energy
Well, this morning I had my English listening exam. And I have a lot of exams all week long @___@ I think that the worst exam will be Spanish writing exam, OMG I have 3 days to restudy all grammar book! I hope it will be easy.
By the way, Im looking forward to leave to Les 2 Alpes on 10th july! I wanna snowboarding, I wanna do party, I want to see all my snow friends! I NEED it :D
- 1 month and 1 week.. Well, - 40 days!
  • Listening to: FODT - Familia
  • Drinking: Tea
Finally winter is coming...
Sun is dead, wind and cold are coming.
I hope in a snowful winter!
Go Snowboarding!
I want snowboaaaaaarding!
I wanna snow
I wanna parties
I want to do Boooordeeeeeello!
I wanna ho riders!

I miss winter :(

Next Destination: Val Senales glacier and Les Deux Alpes glacier!
YEAH!
4 marzo 2008.
addio nanda.


Ale siamo tutti con te.
sò che non riusciremo mai a darti l'affetto che può dare una madre.
ma non siamo e saremo sempre con te.
sappi che ti vogliamo troppo bene.
e noi per te ci siamo.
ci siamo sempre.

(L).
ti voglio bene.
yesterday i came back from Dublin.
i miss it :[
I want Dublin!
I want Guinness!
I want  these friends!
I want speak English!
I want Penneys!


me sad.
:[


(L) D U B L I N (L)
  • Watching: DA
  • Eating: Apple Strudel
  • Drinking: Cup of Irish Breakfast Tea.
I'm back from Poland.
For the first time i miss my little poland ):
so.. people and atmosphere ):

Today school .__.
christmas holidays are finish.
  • Listening to: Zion I - Ride
OH YEAH.!
I have an Sidekick 2. Love Love Love Love.
Thanks zio :hug:


:heart:


-3 to Alps.!
  • Reading: MSN
  • Eating: Dinnes
30 NOVEMBER! :]
YEEEAH. Now i have 17 years old :P

HAPPY BIRTHDAY TO ME!

:)
  • Listening to: Sweatshop Union - Try
  • Reading: Wishes :D
  • Watching: TV
  • Playing: Happy Birthday!
  • Eating: Biscuits
  • Drinking: Water
Oh yeaH!
-17 days to leaving to Dolomiti! :D
I'm happy. YEEEEEAH. I can't no more wait :D

BOOORDEEEEEEELLLOOOOOOO!
  • Listening to: Sweatshop Union - Try
  • Drinking: Tea
-12 days to my birthday! yeah! :]
i still have 16 years :D hahah.
17 on 30th november! :]

-20 ti Snowboard's trip :D
Make me happy!
  • Listening to: Narkotek
  • Watching: DA
  • Eating: Wafer
  • Drinking: Tea